Grøn proteinrig frokost med spinat-pandekager og hytteost-salat

Mums - denne grønne madpakke vil helt sikkert peppe den vanlige mandags-frokost en del op. I min evige jagt på gode proteinkilder, er jeg adskillige gange faldet over hytteostens popularitet. Det er mange år siden jeg sidst har spist hytteost, og dengang var jeg bestemt ikke imporneret.. Men med hytteosten godt camufleret af friske grøntsager og krydderurter, bliver det nu ganske godt... Og når der endvidere tilføjes vitaminrige pandekager, er et frokosthit altså skabt.   Photobucket  Grøn hytteost-salat 250 g hytteost 1 avocado 4 forårsløg 1 grøn peberfrugt En håndfuld persille Saft af en halv citron Salt og peber - Skær avocado og peberfrugt ud i små tern, hak forårsløgene fint og vend det hele i hytteosten. Hak lidt persille og vend det i salaten, sammen med citronsaft og smag til med salt og peber. Hytteosten er en god proteinkilde, peberfrugt tilfører vitaminer, avocado bidrager med sundt fedt og forårsløg med et skud A vitamin. Spinat-pandekager Inspiration fundet os Foodies n' Fashion 2 æg 3 æggehvider 300 g spæd spinat 80 g hvedemel En stor håndfuld basilikum 2 spsk sesamfrø Salt - Mix alle ingredienser (minus sesam) i en blender, og blend godt, så du har en helt smooth masse. Smag til med salt, vend sesamfrø i, og klargør en pandekage-egnet pande. Brug knapt en dl. til hver pandekage, så får du størrelser perfekt til frokosten. Steg pandekagerne ved svag varme - det går stærkt, så vær opmærksom. Spinat er som bekendt, lidt af en superfood idet det er proppet med antioxidanter, vitaminer og mineraler. Spinaten hjælper desuden til med at styrke immunforsvaret, er godt for kredsløb, blodproduktion, knogler og siges endda at kunne forebygge kræft. Photobucket