Snackstænger med powerbær

Photobucket Photobucket Nå, en 2'er måtte jo komme - de gode gamle morgenmads/snackstænger smager vældig godt, men efter en tid med lige lovlig mange af dem, tænkte jeg at de skulle peppes en smule op. Ud med nogle af de fedtede godter og ind med lidt power! Ændringerne er ikke vildt store, men alligevel nok til at gøre baren lidt sundere at smage og se på. Gojibærrene er direkte importeret fra Barcelona, og bidrager her med en masse superfood-egenskaber. Fx indeholder gojibær 500 gange flere C vitaminer end appelsiner, de er proppet med antioxidanter og aminisyrer. Morbær/Mulberry er også et nyt element i stængerne, hvor de med deres karamel agtige smag bidrager med lidt sødt. Desuden indeholder de små bær et stort indhold C og K vitamin samt en masse jern. opskrift 1 dåse kondenseret mælk 250 g fine havregryn 75 g kokosmel 70 g gojibær 30 g morbær 125 g kerner - sesam, hørfrø, solsikke, græskar 120 g grofthakkede mandler Tænd ovnen på 130 grader og beklæd en lille bradepande med papir. Varm den kondenserede mælk op i en gryde. Bland alle de andre ingredienser i en store gryde imens, hæld den varme mælk over og rør grundigt. Tilsæt eventuelt en lille sjat vand, hvis ikke blandingen vil samle sig. Hæld blandingen i bradepanden og glat ud med en dejskraber eller basiden af en fugtet ske. Bag blandingen i 50 minutter, og lad den herefter hvile i 15 minutter. Skær blandingen ud i barer, afkøl dem helt inden de spises. Stængerne her fungerer perfekt som formiddags/eftermiddagssnack! Photobucket